Sunday, June 12, 2011

bila bola kalah !

assalamualaikum...

Hari ni hari kedua selepas tamatnya perlawanan Piala FA antara Kelantan dan Terengganu. Tetapi di Kelantan bahang tersebut masih dirasakan. Sini-sana masih ramai orang yang berbicara tentang kekalahan Kelantan baik di kedai kopi mahupun di pejabat. Rasanya seantero rakyat jelata Kelantan sedih dengan kekalahan tersebut termasuklah aku.

aku xleyh tido kot lepas tengok perlawanan tu kat TV. Ingatkan dah menang tapi saat-saat terakhir boleh plak jaring gol sendiri.
Abang aku baru sampai pagi semalam daripada menonton perlawanan kat Bukit Jalil. Sebelum tu dia singgah kat Puchong rumah kakak aku. Kakak aku cerita abang aku dan geng dia duduk termenung jer sebelum bertolak balik Kelantan. Selalunya dyeorang mesti singgah Genting atau pergi singgah memana tapi kali ni terus balik Kelantan. Sedih letewww !
 
Tambah rasa kecewa bila kawan-kawan Terengganu aku hantar mesej menyatakan kegembiraan yang negeri mereka menang dan aku kalah. Sengal. Tapi aku tak reply satu pun. HAHA. Nanti aku juga yang kena nanti. Sepupu aku lagilah menangis bila Kelantan kalah. Fanatik semua orang !

Tapi nak wat macamana adat pertandingan ada menang dan kalah walaupun kekalahan tersebut amat menyedihkan. Nak tak nak kena terima juga. Kepada The Red Worrior jangan berputus asa. Kami tetap menyokong anda. Bak kata apik tumpukan untuk liga super. AFC cup dan Piala Malaysia pun ada lagi. Gomo Qlate Gomo. 

Kepada team Terengganu Tahniah diucapkan !

Kepada para penyokong tidak kira Ganu mahupun Qlate harap jangan ada seteru antara kita. Kita kan jiran. Lu makan budu, gwa pun makan budu. Peace ! No war ! 



22 comments:

Raji and Yeen said...

hahahha xpe klate kalah bermaruah weh ;D

lilypelangi said...

taper la . sabar ye?
lom ada rezki kelantan..

jaya jr said...

haha.nice entri..

muhamad hanif said...

takpala..

takda rezeki tuu..







*yes ganu menang..AHHAHAH

ain revival said...

@raji and yeen ::

tape..aku reda.hehe..biasa la tu..adat main..

ain revival said...

@lily : hehe..thanks dear..:)

ain revival said...

@jaya jr :

orang ganu dtg komen..yeay..!

:)

ain revival said...

@hanif :

sengal ! nseb baik x smpt nak terharu td..haha

fyqa said...

muahaha

cam klaka pon ade kan ;)

ain revival said...

@fyqa ::

hehhe..mmg ah..kalau tgok muka sorg2 mmg lawak ah~

apik pehe said...

hehehe..adat la tu..sokong tetap sokong

HaNa Hani said...

aiihh...fanatik gile letewww sedeyh bagai!
xpe...kelantan ke ganu ke..semua hebakkkk2 blako..
^_^

UNA budak BAEQ said...

pheww mmg dasat eh bola .
janji dorang dh try habes2san . tunggu nest game plak .hehe

BLOG BUDAK SEPARA MATANG
tiger pon tengok bola

Syafiq Rosli said...

eh demo ore klate ye..:)

Aujinz said...

yeah semangat kesukanan tue yang penting..

penyokong Kelantan memang power.. koh koh koh

Shamsuddin Amin said...

x pe kalah...
tahun depan cube lagi... ^^

ain revival said...

@apik pehe ::

hehehe..sokong ttp sokong !

ain revival said...

@hana hani :

mmg fanatik..tp xla macam segelintir pnyokong y baling2 mercun bgai tuh..wat malu negeri jep!

ain revival said...

@una :

tu la psal..kiteorg 1 famili mmg mnat bola.haha

ain revival said...

@syafiq rosli :

yor laa awe weyy ! hehe

ain revival said...

@aujinz ::

haha..semangat tu pnting..:)

xde la power sgt..aku jep y power..

ain revival said...

@syamsudin :

Insyaallah..adat bertanding kan..trima jep..