Friday, June 10, 2011

Ujian Allah......

assalamualaikum..

Dalam hidup ni mesti ada masa yang kita rasakan diri kita ni tidak sempurna. Mungkin disebabkan terlalu banyak masalah yang menimpa ataupun bebanan tanggungjawab yang besar. Ada juga yang merasakan diri mereka seorang yang loser tatkala tidak dapat menanggung atau menyelesaikan masalah dan tekanan yang dihadapi.



contoh sahaja..

Walau apapun yang kita rasakan, walau apapun bebanan dan masalah yang kita hadapi ingatlah Allah sentiasa berada di sisi kita. Dekatkan diri kita kepadaNya. Insyaallah hidup kita akan lebih tenang dan bahagia. 

Setiap manusia di muka bumi ini tidak akan lepas daripada ujian Allah. Tapi ingatlah Allah tidak akan menguji hambaNya diluar kemampuan hambaNya sendiri. 

Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya, Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Al-Baqarah : 286) .


Usah cepat berputus asa tatkala ujian datang. Seharusnya ujian tersebut menjadikan kita lebih kuat dan tabah dalam menjalani liku-liku kehidupan ini.

Never stop, never give-up, never surrender !


p/s : Dulu aku banyak cita-cita. Antaranya nak jadi ustazah. HAHA

23 comments:

Wilayah Sepet Kuku said...

Allah senantiasa ada buat kita..bilamana kita rasa down giler...ingat Allah..pasti kita tak rasa keseorangan..senyummm

chuare (: said...

yeah!!!!!!! you're right (:

Syafiq Rosli said...

sabar2..walau apa pun..jgn sesekali berkata diri kita tidak berguna..kerana kita adalah sebaik2 umat

Lieyly ︱ Alia said...

Allah Sentiasa ada bersama kita :)

syrupmasin said...

yee..jangan give up..tu yg pnting :)

Sca Ndx said...

lah, aku pun selalu fikir macam tu.
biasalah

apik pehe said...

sabo la mek..ader hikmah nyer DIA buat camtu..huhu

ibnubaba_04 said...

xpe2..ujian itu menambahkan pahala sekiranya kita sabar

Raji and Yeen said...

yeah its good not everyone boleh muhasabah diri kan? ad yg tak sedar diri lgi owh.. huhu alpa termasuklah ak T.T

muhamad hanif said...

lepak okeh ;)

kau kan kuat..aku tau..

lilypelangi said...

Allah menduga umatnya bermakna Allah sayang .

so be strong ! (:

ain revival said...

@wilayah sepet kuku :

betol2..Ingat Allah. itu y pentingnya~

ain revival said...

@wilayah sepet kuku :

betol2..Ingat Allah. itu y pentingnya~

ain revival said...

@chuare ::

hehe..thanks!

ain revival said...

@syafiq R :

tq mengingatkan..hehe..kadang2 kita lupa yang kta diamanahkan oleh Allah untuk mnjaga muka bumi nie~

ain revival said...

@liely :

betol2..Allah sentiasa ada dengan kita. pentingnya untuk kita sentiasa mngingati Nya~

ain revival said...

@syrupmasin :

betoi2..dont giveup until the final step~

ain revival said...

@sca NDX :

hehe..kadang2 mmg akan terase. tapi kena ingat yang Allah sntiasa ada bersama kita~

ain revival said...

@apik ::

hehe..aku Ok jep~

ain revival said...

@raji and yeen :

hehhe.. terkesan juga ckit2 ek..tapi masih rasa diri nie hina di sisi Allah

ain revival said...

@hanif ::

tiba2 aku rasa terharu ko cakap camtu..haha

ain revival said...

@lily ::

betol2..tapi segelintir orang menganngap ujian tersebut sebagai bala.

ain revival said...

@ibnu baba :

sabar itu sebahagian drpd iman.. Allah sentiasa bersama2 org y sbr..tq yep~