Saturday, June 25, 2011

kehilangan

Assalamualaikum...

Hilang sesuatu barang yang berharga dalam hidup memang buat fikiran serabut. Tambahan lagi barang tu memang kita dup hadap hari-hari. 

Semalam 2 orang member aku ada hilang laptop. Dua bijik laptop hilang dalam masa yang sama. Tak sampai setahun pun beli. Hilang kat dalam bilik yang diaorang sewa sepanjang praktikal kat sini.

Aku tumpang simpati kat dua orang tu. Dah la takde saudara mara kat Kelantan ni. Laptop kalau 10 hengget sebijik takpelah. Ni kena ada beriban baru boleh beli. Dan yang paling pentingnya isi-isi yang ada dalam laptop tu. Report, nota dan benda-benda penting yang lain.

Aku tahu 2 orang member aku tuh sedih dan mesti serabut fikir kejadian tuh. Tapi diaorang still berlagak cool. Boleh gelak dan senyum2 lagi. Dalam hati diaorang jer yang tahu.

Member aku cakap kalau jumpa suspek tuh memang dia akan bagi penumbuk sekor-sekor. Takde nak tanya apa dah.Tapi tulah suspek tuh dah melarikan diri. 

Ciri-ciri suspek :

1) berkeluarga - ada 2 anak kecil
2) pakai kereta kancil
3) gerak-geri yang mencurigakan
4) menghilangkan diri selepas kejadian tu dengan tidak mebayar sewa bilik

Aku sebagai kawan diaorang kat sini agak rasa bersalah kerana tak dapat nak tolong apa-apa.  Yerlaa diaorang takde saudara mara kat sini kerana masing-masing orang Selangor dan Pahang. Kawan-kawan pun tak ramai kat sini.Aku cuma boleh cakap sabar dan menjadi pendengar sahaja. Maaflah korang. Tu jer yang aku mampu :'(

Aku harap korang berdua banyakkan bersabar. Mungkin ada hikmah di sebalik kejadian tuh. Kalau jumpa suspek tu kita ganyang dia puas-puas OK ! 

p/s : ini baru barang yang kita sayang tak ada, bagaimana kalau orang yang kita sayang tiba-tiba tak ada.. Itu lebih menyakitkan..


36 comments:

tieykah said...

Kito bakor aje!

Rtp Farra Arisha said...

manusia yg punya otak tp tak guna akal shj melakukan perkara camtuhh...

ish kasiannya kat kwn kak ainn tu. so how's them?

Jalut said...

pergghh..bahaya tuh...

http://www.norfanil.com/2011/06/6-langkah-untuk-berubah.html

ain revival said...

@tiekah :

jom bako!

ain revival said...

@rtp farra :

mmg pun..mkn hasil curi xde berkat pun..

dyeorg dah buat repot dah..trserah pd pihak polis utk ambil tindakan~

ain revival said...

@jalut :

mmg ah~

alif haris said...

uish .. pencuri2 ada dimana2 .. sbb tu waspada lah tiap saat .. kerna anda sedang diperhatikan .. huhu

Cik Su Life Cycle said...

uih.. bahaya nie

apik pehe said...

aihh..kat mane tu ain?

Aisyah Aina said...

memang menangis la kalau hilang barang yang kita sayang...

Lieyda said...

eei jahatnya.dah ada anak 2 pun still mencuri ke.hope ank2 dia xmcm tu ble dah besa

Mr.Oren said...

sedih sial..hmmm...xpa2..ko dgr masalah diorg tu pon dh kira ok la....

ABU said...

uh simpati kat kawan awak tu.. semoga dia okay.. mintak dijauhan drpd kita semua kejadian mcm ni..

muhamad hanif said...

Aku knal suspek tu rasa nya..

HHAHAHAHA

Cik Ungu Kamila said...

tumpang simpati kat kwn kamu :(

hana sudradjat said...

kesian kawan kamu itu.semoga mereka tabah,insyaallah. geramlah kalau org curi2 barang ni.orang tu tak fikir ke kepentingan isi-isi dan segala dokumen dalam tu...haisy

lilypelangi said...

kesiannye mereka . harap mereka bersabar la eyh . huhu .

so , ain kena lah jage laptop btul2.
jgn smpai mende nie berulang lagi . huhu

Mohd Yusuf said...

lama jgk setahun...saya awal sem saya beli, akhir sem dah kena curi...curi time nak solat subuh plak tu. ha3... tapi sy jenis yg tak tunjuk sgt masalah, jadi, saya buat2 cool mcm kawan awk jgk...ha3...

Allah akan beri yg lebih baik kalau kita redha dan tabah...

ain revival said...

@aliff haris :

taw tape..sentiasa concern sgn keadaan sekeliling~

ain revival said...

@cik su :

sentiasa berwaspada :)

ain revival said...

@apik pehe :

kat kbmc..belakang makazo~

ain revival said...

@aisyah ::

hehe..mmg laa..kalau tringat mesti nnges ah~

ain revival said...

@lieyda : tahu takpe..ajar anak la pulak kan..parent ape la tuh~

ain revival said...

@mr oren :

aah..aku mampu buat tu jep..n doa utk dyeorg.:)

ain revival said...

@abu :

tu laa..semoga pihak polis dpt tngkap suspek tuh n leyh dpt dua lappy tu balik~

ain revival said...

@hanif :: mmg la kenal..ko kn sebenarny y curik!

ain revival said...

@cik ungu ::

thanks cik ungu.;)

ain revival said...

@hana ::

member cakap dy plg sedih kehilangan gmbar y dyeorg grad time diploma dulu..

ain revival said...

@lilypelangi ::

thanks yep..

insyaallah akn jage baek2 lappy buruk nie~

ain revival said...

@mohd yussof :

wahh..memang baru laa..

aah..Allah sentiasa bersama dgn org y sabar :)

Abu Huzaifah said...

adoi... ni yg tak gemar ni... mnusia yg suke mencuri hak org... dia tak pk ke prasaan org?? hey... kne ada hukuman potong tangan ni... bru diorang sedar...

amir aizat said...

ish kesian dia.bahaya sgt nih

ain revival said...

@abu huzaifah ::

banyak hutang..lepastu nk langsai hutang xreti nak buat kerja y elok..

ain revival said...

@amir aizat ::

sentiasa berhati2..jgn caye sgt kt org~

kiera'sakura said...

sangat kejam...

*cik madu* said...

baru pasan entry ain yang ni.. trimas lah uols.. :) iols siyes terharu ni :p kitorang nampak je relax.. hehe~ tapi betol.. lam hati, Allah je yang tahu :)