Tuesday, June 14, 2011

37 : 1

assalamualaikum...

37 : 1? Nisbah perempuan dengan lelaki masa kini adalah 37 nisbah 1. Wah, satu angka yang agak mengejutkan bagi aku setelah mendengar promo untuk Filem 3, 2, 1 CINTA. 

Dengan nisbah tersebut aku dapat rasakan yang perempuan nanti ramai yang bakal jadi andartu. Atau lebih teruk lagi yang takkan kawen. Fuhh menakutkan. Sekarang ni aku rasa perempuan tak perlu lagi berpegang dengan istilah perigi mencari timba. Sepatutnya sekarang siapa cepat dia yang dapat. Bayangkan 37 orang perempuan nak berebut sorang lelaki. 

Kepada lelaki mesti ada segelintir dalam kalangan korang yang nak kaut keuntungan daripada ni. Mesti ada yang nak cukupkan kuota empat kan. Untunglah. Tapi kalau sorang lelaki kahwin 4 pun still ada ramai lagi perempuan yang takde calon suami. Kalau betul la fakta aku ni memang kesian la dengan kaum aku sendiri termasuklah aku.

Patutlah mak, makcik dan kakak aku dup bising-bising suruh aku cari pakwe sorang. Mak aku lagilah katanya umur 23 dah boleh kahwin. Aku pun tak tahu nak gembira ataupun takut dengan kata-kata beliau. HAHA

Patutlah  ramai kawan lelaki cakap jangan dup jual mahal sangat orang perempuan nie nanti menyesal. Yang dikendong tak dapat yang dikejar berciciran. 

Jangan pelik lah orang lelaki kalau perempuan dup kejar-kejar korang. Bukan gedik atau apa tapi disebabkan dengan angka 37 : 1. Siapa yang taknak kahwin weyh ! hhehe

Nampaknya sekarang aku dah kena cari my future husband. Bukan gatal cuma takut dengan 37 nisbah 1. HAHA. Ada tak yang macam asyraf muslim? AHHAHA







29 comments:

muhamad hanif said...

hai saya royy,,

saya da ada 36 gdis awk nak jd yang ke 37 ?

ahahhahaah

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

iye ke? tapi dlm statistik msia, lelaki lagi ramai dr pompuan. oh-mungkin lelaki yg berguna dah tak ramai kot T__T

tieykah said...

hahaha.kalo pompuan 1,laki 37 lg okey an?wawa~

apik pehe said...

haha..awalnyer dia nk cari

Rtp Farra Arisha said...

entry yg penuh dgn pengetahuan :) peace!

ain revival said...

@muhammad hanif ::

hye royyy ! awak hensem, bijak kaya..
tapi..




sy nk mcam seth tan..xnk lah ko!hehe

ain revival said...

@khumaera :

huhu..ntah laa..tu promo dlm movie 3,2,1 Cinta..

btol kot..myn ratio tu untuk lelaaki y bguna..hehe

ain revival said...

@tiekah ::

hehhe..tahu takpe..untunglaaa..

jeng jeng :)

ain revival said...

@apik pehe :

hahha..mane ade awal..da tua la awe weyy!

Along Usop said...

tu lah...

maknenye..

kene bukak kuota jadi 40:1 nih..

baru fair kan3??.. =p

ain revival said...

@RTP farra :

hehhe..pengetahuan ke..mngarot jep byk..:)

ain revival said...

@along ::

tu namanya tamak haloba la...

naya sape dpt along..

heheh..:)

Raji and Yeen said...

hohoho tapi kita semua telah dijodohkan inshaAllah..
lainlah kalau kita sendiri menolak rezeki yg dtg kan? ^^

k_Own said...

mereka percaya jodoh itu ada, kita mencari, alangkah indah ia datang sendiri. tapi nisbah ini, bua gua rasa seronok dan hepi. sebab gua boleh perpoligami?

yatie chomeyl said...

macam tak logik je statistik tu..saje diorg buat utk penyedap cerita tu kot

HaNa Hani said...

amboiyh..ape banyak betoiii..
memg kne berebot neyh
pastuh jage elok2...t org dok sebok nak ngendeng ngan laki kite
^_^

cik myrha said...

wow!! :)
xbley ni..
jom lah start cari same2.hehe
tp jodoh telah ditetap kan NYA
insyaAllah prince charming kite ade :)

Miss canine said...

Ok,esok nk bgn pagi carik laki~ HAHA! ;p

ain revival said...

@raji and yeen ::

jodoh pertemuan di tangan Tuhan..


bukan menolak..tapi kalau hati x berkenan camne?

ain revival said...

@k_Own :

hahha..sngal.berpoligami x salah asal ko mampu n leyh berlaku adil..

aku x rela hidup berpoligami..hahaha

ain revival said...

@yatie :

ntah laa..mybe kot. nnt tnya farid kamil nnt..:)

ain revival said...

@hana hani ::

nanti jangan lupa stick with ur husband everywhere he go..haha

xpsal2 cerai talak 1 lepas ni..:)

ain revival said...

@cik myrha :

xmo lah cari sama2 nnt berkenan kat laki y sama..kan naya tuh..HAHA

ain revival said...

@miss canine ::

huhuhu..go go go !

Loyar Lawa said...

mak n tok kite pon suruh cari pakwe sb risau kite x kawen... huhuhu

ain revival said...

@loyar lawa ::

haaa.da dapat lampu hijau dr famili..pegi lah carik..hehehe

paradokshati said...

37: 1 memang persaingan yang sangat tinggi..

ain revival said...

@paradokshati ::

hehe..tahu xpe..sgt tinggi...

nuar la sumak said...

ptut la rmai lesbian skrg....