Thursday, June 9, 2011

Tak semua yang kita nak kita akan dapat.

assalamualaikum..

Dalam hidup ini kita tidak lepas untuk mendapatkan apa yang kita nak. Seringkali juga kita meminta-minta tatkala menginginkan sesuatu.










Tapi kadangkala tak semua yang kita nak kita akan dapat. Mungkin perlukan usaha kita sendiri untuk mendapatkannya. Jika berusaha Insyaallah kita akan dapat. Apa yang kita dapat melalui usaha sendiri adalah lebih berharga dan bahagia sebenarnya.

*Lu langsi Lu mati* apa maksud ayat tu sebenarnya? Ak tak tengok pun cite KONGSI. huhu

22 comments:

APi said...

usaha kena langsi maa balu boleh dapat itu apa mau..

dayah SnoW Heuka said...

klo kite usaha sendiri kite lbih hargai barang tuh wehehe metol meyh ^^

Abu Huzaifah said...

haha..orang bagi betis, nak peha.. hargai apa yg ada.. :)

Sca Ndx said...

nak kena usaha lah kan? :)

ibnubaba_04 said...

haha..klu ank tokey mas mntk mini cooper pon,msti bapak dia garu kepala dlu

muhamad hanif said...

mak aihh..baiknya.

abah sapa la tuu..kalau aku

aku : abah nak pensel 2B..
abah : nnt gji abah beli..


AAHAHHAHHAHAH

Mohd Yusuf said...

sy pon tak fhm maksud "lu langsi lu mati"...ha3
apa yg kita nk susah nk dpt...jadi, hargailah apa yg kita ada...hehhee

abrodam said...

lu langsi lu mati tu maksud dia lu buat perangai cibai siaplah lu kena belasah sampai mati.hikhik

ain revival said...

@API :

usaha itu penting baru berjaya~

ain revival said...

@dayah :

hehe.taw xpe..dan mesti kite akn jaga barang tu dgn sebaeknya~

ain revival said...

@abu huzaifah :

manusia selalu nak lebih..huhu

ain revival said...

Sca NDX :

usaha dulu baru dapat ape y kite nak~

ain revival said...

@ibnu baba :

hehe..tapi kalau anak tokey balak sng jer kot mnx..

ain revival said...

@muhamad hanif :

ntah laa abah sape..y pntgnya bkn abah aku..nak mnx duit pikir 10 kali..haha

mlampau ah tu mnx pensel 2b tggu gaji!

ain revival said...

@mohd yusuf :

betol2..dan hargailah pemberian orang lain...

ain revival said...

@abrodam :

syess ke?
dasyat jugak maksud ny..arap sy x langsi..huhu

Raji and Yeen said...

hahaha btol2 ;D kdg2 lebih baik kita tak dapat ap yg kita nak.. ad hikmah mngkin ^^

lu langsi lu mati.. kalau kau kerek siaplah kau.. begitu mngkin? @@

HaNa Hani said...

ayah is da best kan?
xnak kecewakan anak dier
kalo bleh pe anak dier nak..semua nak bagi
^_^

ain revival said...

@raji and yeen :

betol2..mungkin Allah nak kita usaha dan bekerja dgn lebih kuat lagi..

hhaa.mungkin.

ain revival said...

@hana hani :

setiap ayah nak yang terbaek untuk anak dyeorang..cuma kadang2 anak jer y xreti nak mnghargai~

Aujinz said...

Langsi tue tak silap saya dalam bahasa melayu, Berlagak atau kerek..

huhuhu

ain revival said...

@aujinz :

ramai y ckap gitu..sahih la tu langsi tu kerek..yeahh..

tp xyahlah kerek sampai nk mati2 nie..adess~