Wednesday, June 1, 2011

maruah tak hilang disebabkan ZINA?

assalamualaikum....

'kesah apa aku dengan virgin' begitulah tajuk bagi sebuah entry kat blog  iniBaru-baru ni kita dikejutkan dengan satu blogger nie yang mana secara terang-terangan bagitahu yang dia dah takde dara di dalam blog. Rasenya semua dah tau kan cerita ni. dah heboh dalam FB dan para blogger pun tak henti-henti cerita pasal nie.

Tiada sifat malukah dalam dirinya sehingga sanggup memberitahu seantero dunia yang diri ni dah takde dara disebabkan melakukan hubungan terlarang tersebut? walhal kita sebagai wanita Islam begitu tebal sifat malu dalam diri yang mana menghalang kita daripada melakukan perkara yang boleh menjatuhkan maruah diri.

kita orang perempuan sangat penting untuk menjaga maruah diri...Islam juga menyuruh umatnya supaya menjaga perlakuan agar tidak hilang maruah diri. Mengapa sesuka hati jer cakap 'AKU DA PERNAH MAEN ! puas ? ade ke org nak mngaku mcm ni ? takkan punya .. bia org nak pandang hina kat kita . asalkan kita adeMARUAH DIRI ! thankyou :)

sejak bila kita boleh dilabel still ada maruah diri sekiranya melakukan perbuatan yang dipanggil ZINA itu. Adakah dia faham maksud MARUAH DIRI itu sebenarnya? even melepak tanpa tujuan pun boleh menjejaskan maruah diri apatah lagi dengan melakukan perbuatan zina.

Sekalipun anda pernah terbuat perbuatan tersebut, tak perlulah nak hebohkan..Perlu ke nak berbangga dengan perbuatan tersebut? Rasanya ianya cuma menampakkan betapa anda cetek ilmu agama dan tak tahu apa itu dosa pahala. Islam sendiri menyuruh kita supaya menutup aib masing-masing untuk kebaikan diri sendiri. tidak malukah perbuatan tersebut bagi kamu. Ibaratkan membuka pekung di dada diri sendiri.

Diri kamu masih muda. Sayangnya jika usia yang sebegitu muda dihiasi dengan perbuatan yang terkutuk tersebut. Tidak takutkah kamu dengan masa depan kamu nanti. Yang pentingnya tidak takutkah kamu dengan azab Allah di akhirat kelak?

Dunia nie macam dah terbalik. Kalau dulu orang sangat mementingkan maruah diri. Tapi sekarang maruah bagai dihinjak-hinjak, disepak dan dipandang ringan oleh diri sendiri. Inilah yang terjadi kalau nafsu mengatasi keimanan dalam diri masing-masing.

Jagalah diri kita dan maruah kita dengan baik kerana ianya sangat berharga. Janganlah memandang enteng perkara ini takut kelak akan memakan diri sendiri. Sentiasa mengingati Allah yang Maha Esa, Insyaallah kita akan dijauhi perkara ini. Amin.










10 comments:

Lieyda said...

bodohnya dia. erm

amir aizat said...

blogger tu mmg,ish3

Syazwani Mazlan said...

bila sudah melakukan maksiat , iman entah ke mana T_T

Bangga Ke TAK ADA DARA?

Anonymous said...

Sesunguhya Allah sendiri menutup aib para hambanya, siapalah kita untuk membuka aib kita sendiri.malulah pada Tuhan sekelian alam ~ ,)

lilypelangi said...

minta-minta di jauhkan semua tuh

Ayied Zudin Hashim said...

err~

acaibudaktepeng.blogspot.com said...

hanya mampu berdoa agar otak nya kembali pulih dan semoga Allah memberi hidayah kepada dia dan kita semua,..

apik pehe said...

pasal ni apik tak mahu komen pape..huhu..terpulang pada dia

Nour Akmal said...

org yg btamadun mmg akan ckp mcm tu..
emmm..geram bl dgn statement dia tu..

ain revival said...

@lieyda :
semoga dia sedar kesilapan dia~