Wednesday, February 9, 2011

untuk renungan bersama~

 Malapetaka paling besar adalah bila engkau mencintai
 seseorang yang sedang mencintai orang lain.
 Atau jika engkau mengharapkan kebaikan seseorang,
 akan tetapi justeru orang itu berharap agar kita celaka atau binasa ..


- Imam Syafii..
berbuat baiklah sesama kita yep  :)

2 comments:

BUJANG SUSAH said...

Assalamualaikum... Salam ziarah dari sahabat.. nice blog n good entry..follower yg ke 3000 xdpt hadiah apa2.. hehehehe.. cuma kim salam kat awek tudung biru tu jer leh? hehehehe

Sedikit tips dan info buat teman2 bloggers.. perkara remeh yg kita kurang perasan .. tengok jgn x tengok.. sila klik disini dan klik disini. Juga tutor 4 the latest read more klik disini.
Semoga bermanfaat insyaAllah.."Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain"(Hadis riwayat Al-Qudhi).

"SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT"

P/S: Sedikit perkongsian dan renungan buat sahabat dan diri sendiri dari hamba yang hina jua serba kekurangan ini... sila klik
DISINI

"Sesungguhnya yang paling ditakutkan daripada apa yang aku takutkan menimpa kalian adalah asy syirkul ashghar (syirik kecil). Sahabat bertanya: "Apakah dimaksudkan syirik kecil itu? Baginda menjawab: Riak." (Hadis riwayat Imam Ahmad).
Wallahualam.

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Melainkan mereka yang beriman dan beramal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran". - Surah Al-Asr:1-3.

Blog anda bagus dan bermanfaat...!!! Teruskan menulis dan memberi info.. Semoga sejahtera dan sentiasa diberi keberkatan olehNya.. wassalam.

ain revival said...

@Bujang Susah :: wahhh..panjangnya...:)
terkejut beta..

alaa..xdapat hadiah ke..igtkan dapat lancer sebijik..hehe
da tengok da kamu punya tutorial..thanks berjuta-juta..memang saya amat memerlukan semua tutorial tuh...malam nie da xsempat nak buat sebab otak da jam buat lab report tadi..Insyaallah pg esop saya wat...

thanks 4 ur advise..insyaallah ain selalu akan ingat tu...

thanks yep follow...

thanks thanks 4 everything yep wahai teman blogger..

p/s :: don wori..t sampaikan salam BS kat awek tdg biru tuh..:)

p/s/s :: tak dapat lancer pn takpe..komen nie dah saye anggap sebagai hadiah yang berharga dah..

semoga bahagia hidup d dunia dan d ahirat..wassalam...