Wednesday, February 16, 2011

alhamdulillah..aku terlepas dari maut hari ini...

assalamualaikum...
bahaya datang tanpa diundang..tanpa kita sedar yang ianya akan berlaku...itulah yang berlaku pada aku tadi..lebih kurang 6 petang tadi..untuk pertama kalinya mr BKR7698 aku terbabas...dikala hujan yang lebat..ditambah dengan laluan berbukit dan jalan yang sesak di pintu keluar UiTM membuatkan aku tak dapat nak mengawal mr BKR7698...ketika itu aku baru balik dari senam tari bersama naib canselor UiTM..aku dengan gembiranya menari-nari serta bergolek bagai nak rak tanpa mengetahui bahaya yang akan belaku nanti..kalau lah aku dapat meramal masa depan mungkin kejadian ini tak akan berlaku..mungkinkah??
oh ! gembiranya aku sebelum kejadian ni berlaku!!
 walaupun aku jatuh dari mr BKR7698 di khalayak ramai..tapi aku tak rasa malu sezarahpun...mungkin aku cuak sangat dan takut sangat...nasib baik tak ade kereta di belakang..kalau tak mungkin aku dah jadi arwah sekarang...aku hanya diam dan mencuba bangun dengan sendiri..namun gagal..bersyukur kerana teman-teman ada di sisi waktu tu..kalau tak mesti aku pura-pura pengsan di tempat kejadian untuk meraih simpati orang walaupun hujan lebat dikala itu...thanks yer kawan-kawan  terima kasih ugak kepada lecturer SSPU kerana sudi mengangkat mr BKR7698 aku..sob3...Alhamdulillah..aku masih hidup dikala ini..cuma ada kesan lebam-lebam jep di badan...
yogurt bliss..
aikkkkk!!apa kena mengena kisah accident aku tadi dengai air BLISS nie...tentulah ada ..teruskan membaca yep kisah seterusnya...kisah sebelum accident ...selepas tamat senam tari tadi kiteorang dapat air bliss free...nie air favourite aku...dengan tamaknya aku ambil dua air nie...member aku pun ada yang amik lebih..so, apa kaitannya??aku terfikir..mungkin ada yang tak dapat air nie kerana aku ambil lebih..mungkin lagi ada dalam kalangan mereka yang berdoa supaya sesiapa yang amik air lebih ditimpa bala...dan aku terkena bala itu  doa orang yang teraniaya akan dimakbulkan kan..hmmm..memang padan muka aku..tak pasal-pasal dapat sakit..sob3...

alhamdulillah..aku terselamat dari kemalangan itu..walaupun mr BKR7698 aku sedikit tercedera..aku sangat bersyukur kerana dipanjangkan umur kerana aku masih belum cukup amal jariah untuk pulang awal ke alam yang lain..
alhamdulillah...aku masih dapat menghadiri
lcture selepas kemalangan itu...
.malang tidak berbau...sentiasalah berhati-hati dengan apa yang kta buat kerana kita tidak tahu apa bahaya yang menanti kita..pandulah dengan selamat..ingatlah orang yang tersayang....

p/s :: doakan ain cepat pulih yer dari sengal-sengal kat badan nie..sakit..:(



22 comments:

[ apexogamy ] said...

huhu..wat jelah pengsan betol2.. mcm tak sedar, baru gempak.hehe :P

Tulip said...

alhamdulillah...nasib baik xd pape...

PeNgEmiS dUniA said...

alhmdulillah :)

ain revival said...

@[apexogamy] ::
gempak la sangat..kalau 2 jam dup pura-pura pengsan kat situ xde orang angkat camne??haha


@tulip ::
Alhamdulillah..
dipanjangkan umur lagi..

ain revival said...

@PeNgEmIs DuNiA ::
Alhamdulillah~

Citarasa Rinduan said...

selamat singgah ain

subhanallah..mujur tak ada apa2...hati2 yer ain

PS: kak pun suka minuman yougat

ain revival said...

@Citarasa Rinduan ::
tu la psal..naseb baik ok..

best kan air tuh.hik3!~

misz sheyla said...

aiyark...seb baik xde pape...hueee =,.=

asybedazzle said...

uish, nasib baik okay kan. semoga cepat pulih :)

Sunah Mohammad said...

salam ain...

moga cepat sembuh ye~ ;)

man yusoef said...

pernah jatuh moto time mula2 bljr naik moto..terlanggar pokok..kahkahkah..nsib baik pokok comel..huhu

diana said...

kalau akak sah akak buat2 pengsan..
tak pun buat ketar2 kaki..
kununnye kejang..
hahaha

yuyiabuzu said...

len kli hati2 yer sym~~

ain revival said...

@misz sheyla ::
aah..naseb baek bleyh rempit ag sekarang~hehe

@asybedazzle ::
alhamdulillah..semua ok~
thanks yep~

@sunah mohammad ::
thanks a lot~da hampir chat da~

ain revival said...

@man yusoef ::
wah bahagianya..dapat langgar pokok comey..nie dapat cium jalan jep..x hensem langsung~

@diana ::
hehe..tu la pasal..mane la taw ade mamat hensem tolong kan..aiseyman..rugi plak rasenya..hehe

FaKArePa!n said...

Kesian ke Mr BKR.. dah letak plaster ke belom kat luka dia??

Jom Hayati
Dari Jamban Bermula Segala

ain revival said...

@yuyiabuzu ::
thanks dear..yer la, t aku hati-hati ek~mu pun sama gak..

ain revival said...

@FaKarePa!n ::
tu la kesian kat dy..xpasal2 luka..tentula dah..abes duit hantar p klinik ag~tuan die tak g klinik pun~kua3

bjay69 said...

jatuh moto dah kira adat ler tu.. tayar 2.

ain revival said...

@bjay69 ::
naek moto mesti akn jtuh ugak sekali kan~hehe

ferra ferro said...

bukit2 yg kat dalam UITM shah alam tu memang tmpat orang jatoh@ accident . bnyk gila dengar cerita . hihihi . t.cre , get well soon ! =)

ain revival said...

@ferra ferro ::
taw xpe..bhya btoi..
btw, tq ekk....