Monday, February 28, 2011

sharing is caring...caring is loving~~

Assalamualaikum.....
hari ni ain nak jadi Ustazah bleyh..dulu cita-cita ain memang nak jadi Ustazah..tapi tak berkesampaian..hehe..
jom bersama-sama kita hayati..jika ain salah sila perbetulkan yep..ilmu ain tak sedalam mana.. kalau salah sila maafkan...

jom baca..!!!=))


hidup nie tak selalunya indah..kadang-kadang kita di atas. kadang-kadang kita dibawah..bila kita dibawah janganlah mudah putus asa..teruskan usaha dan tingkatkan prestasi untuk berada di atas...apabila kita  di atas janganlah bongkak..ADA REZEKI YANG LEBIH BERKONGSILAH..ringankan tulang membantu orang di bawah..jangan dup jenguk-jenguk jep ke bawah..just say hye! hye! and then bye! bye!...lagi melampau kalau buat tak nampak kesusahan orang lain...

berbicaralah dengan baik..orang lain tak susah, hidup kita tak dikeji..kadang-kadang kita tak sedar yang bicara kita bisa menyakiti perasaan orang lain..tidak kiralah dengan orang yang kita kenal atau tak..jagalah segala percakapan, budi bicara kita...ataupun kita dengan sengaja mengeluarkan bicara kita untuk menyakiti orang lain..tapi untuk ape?? bahagiakah hidup kamu dengan segala perbuatan itu?  mungkin kamu bahagia dengan segala perbuatan itu..tapi ingatlah..BAHAGIA DI DUNIA, TAK SEMESTINYA BAHAGIA DI AKHIRAT...

orang berbudi, kita berbahasa...orang memberi kita merasa..apabila orang dengan ikhlasnya memberi bantuan atau tunjuk ajar..sila tunjukkan penghargaan kita kepada mereka walaupun mereka tidak meminta sebarang balasan..ucapan TERIMA KASIH sangat bermakna..rasenya tak lah membebankan macam memikul 10kg beras untuk mengucapkan dua patah perkataan tu.

sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga...kepada yang berbuat jahat walaupun mereka menyorokkan kesalahan mereka sampai ke hujung dunia sekalipun, suatu hari nanti mesti akan terkantoi juga..ingatlah jangan sesekali berbuat jahat sesama manusia..hidup kita takkan bahagia buat selama-lamanya..suatu hari nanti mesti kita akan menyesal..yang paling penting INGATLAH BALASAN ALLAH...

ain menulis entry nie bukan untuk ditujukan kepada sesiapa..sekadar untuk peringatan untuk diri sendiri dan rakan-rakan semua..sebagai saudara seIslam bukankah perlu untuk kita saling ingat mengingati ..=))

12 comments:

krole said...

wuahhh!!nice sharing wak...bgui2 ngeee~akn krole ingat slalu~

aleen aiden said...

sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga

dulu mase kecik2,salu je g maen sungai xbagitau mak.da besar alin citer,baru mak tau.hu3

ain revival said...

@krole :: thanks yep..hehe..
jgm lupe ingat kat ain jugak eh ^^

ain revival said...

@aleen aiden ::
heehe..baru terkantoi sebab kite mngaku..ok la kan..at least kite mngaku kesalahan kita...
tak gtw ag mak y ain pernah ponteng kelas fardhu ain dulu..kui3

acan ketot said...

ngee..thankz kongsi2...

rizaros said...

salam pkenalan.. datang dr blog ben..
jom follow sy jgak untuk smangat sy bblog :)
maceh...

misz molecule said...

loving is loosing..hehehe







http://thyyunxthiya.blogspot.com/

SYAFIQAH / S said...

thanks kongsi :)

ain revival said...

@acan ketot ::
hehe~same2...

ain revival said...

@rizaros :: salam kenal gak..
thanks bg komen~

ain revival said...

@misz molecule ::
hehe~sometimes...

ain revival said...

@syafiqah ::welkem2~