Tuesday, May 31, 2011

sape kata diam tu tandanya setuju...? aku sepak laju-laju kang....

assalamualaikum...

semalam semasa bercalling dengan member lama aku terkeluarlah ayat "eleh ain, diam tandanya setuju"...apa aku nak bangkangnya hari nie DIAM TAK SEMESTINYA SETUJU SAJE....pekejadahnya kalau kita diam tiba-tiba nak setuju...memandai jer...

nak-nak kalau orang masuk meminang...

mak : dayah, tadi ali yang tinggal kat seberang kampung tu hantar rombongan merisik...nak meminang kamu..kamu nak tak....??

dayah : ( tengah berfikir..ali mana satu nie? yang kerja polis ke atau engineer tuh...ke yang menganggur dan selalu lepak kedai kopi Mak Joyah tu..hensem ke tak dia tuh...bla bla bla...)

mak : aishh..kamu nie diam pulak mak tanya...diam tuh tandanya setuju latewwww..kira on la nie dayah kan..mak akan cakap kat Ali nanti...

dayah : (erkkk...tak sampai 5 minit pun aku dup fikir..dah kate setuju)..

haaaa....kan naya tuh..ingatkan anak tuh setuju...lepastu heboh satu kampung kata anak setuju kawen dengan lelaki tuh..lepastu anak gadis tiba-tiba cakap "errrrrr..bila masa dayah cakap setuju mak..dayah dah ada pakwe laa"

tak pasal-pasal malu satu kampung..

oleh itu jangan nak memandai nak buat andaian yang diam tu tandanya setuju okeh..mungkin orang tu tengah berfikir apa ayat yang terbaek nak bagi jawapan..

p/s : yang korang pun jangan dup diam lama sangat..bukak la mulut sikit cakap korang setuju ataupun tidak...

8 comments:

azharr said...

hehe...setuju, keadaan dah berubah sbb anak dara dulu2 x kuar mana2 kompem ler xde pakwe..

ejulz said...

kene tukar, senyum tanda setuju..

ain revival said...

@azhar :
hehe..taw xpe.tapi skrg da berubah~

ain revival said...

@ejulz ::

heheh.tu kalau senyum..kalau tak camne..hehe

isabelle said...

lps ni kat kelas kalo tanya students faham ke x dan korg diam...
saya assume korg setuju utk dibuat kuiz serta merta la ye

ShafiqIzwan said...

yang kartun tu kan. takkan mak ayah dia tak tau dia bisu. HHAAHAH!

nyanyisunyi said...

zaman la ni tk boleh diam jer..kena bersuara..

Abu Huzaifah said...

hoho... snyum tnda setuju.. sengih tanda gatal..hikhik