Saturday, May 28, 2011

pulut durian + cendol pulut tapai.....sedap gilakkk!!!

assalamualaikum....hari nie aku nak cite pasal makanan..hahha....saje jep..huhu..layan jer l..

PULUT DURIAN

pernah tak korang makan makanan nie...bukan durian semata-mata tapi makan durian bersama-sama santan dan pulut..mungkin ada yang familiar dengan makanan nie tapi mungkin ada yang tak tahu langsung durian boleh dimakan bersama-sama dengan benda alah nie semua....


selalunya durian + santan + pulut dicampur sekali bersama-sama gula biasa dan gula melaka..sodap!!!!

 CPT ( cendol pulut tapai)


mungkin dah ramai yang pernah makan benda alah nie...persis ABC tapi bukan ABC...dalam dia ada pulut + tapai + cendol)

aku pernah makan kat Shah Alam CPT nie..tapi CPT kat Shah Alam dia guna tapai beras..kalau kat kelantan guna tapai ubi kayu..sedapp giler makan masa cuaca yang panas ..nak-nak cuaca pada masa sekarang yang howt gilakk!!!
tapai ubi kayu- ikhsan google
kalau datang kelantan pergilah cari CPT nie kat stadium Sultan Muhammad ke IV..femesss!! memang penuh hari-hari..:)

p/s :: makanan nie aku dapat free jep sepanjang praktikal nie..huhu...

10 comments:

nur aisya humaira said...

Assalam..:)

muahahaha..terliur sye..:)

pulut durian best,walaupun cepat muak...:)

nur atiqah wahida said...

sedapnya pulut ngan durian!!baru je makan hari tu,tapi da terliur da..hehe..:)
penah try pulut dengan mangga x?? :)

k e y r i said...

pergh! meleleh air liur aku.. yummy3! :D

ain revival said...

@nur aisya humaira ::
agak ah..memang agk muak..tapi pulut jep mkn ckit jep..
durian kita rembat byk2~hehe

ain revival said...

@nur atiqah wahida ::
pernah dgar, pernah tengok jgk..

tapi x pernah merasa..ingin sangat2 rasa..hehe

ain revival said...

@keyri ::
ape lagi..p la cari..x pasal2 banjir nnt~

adan said...

saya tak pernah makan kesemua di atas... tapi,kalau bubur durian pernah la kot..

isabelle said...

tiap hari ke dpt free????? biar betul.
ish..jelesnyaaaaa

ain revival said...

@adan ::
err..xpenah makan bubur durian..camne tuh?
kalau pengat durian tu penah laa~

ain revival said...

madam is ::
xde laa hari2 madam..hari2 memang bikin bankrap jer bos~