Tuesday, May 24, 2011

belakang ada hantu...

assalamualaikum....


cerita ini adalah satu kisah benar...kisah ini bermula apabila aku dan member aku terpaksa masuk UiTM pada awal-awal pagi..dalam pukul 6.10 pagi ....kami dikehendaki untuk berada di Pusat Inovasi UiTM untuk bertolak pergi UPSI sempena pertandingan Alam Sekitar....


tetapi malangnya pada pagi tu kiteorang bangun agak lewat daripada masa yang ditetapkan disebabkan tidak sedar alarm berbunyi ataupun alarm berbunyi tetapi kami terus lagi menyambung tidur...kelam kabutlah kiteorang berdua bersiap kerana agak kelewatan dan membiarkan kawan-kawan yang laen menunggu di UiTM...


selepas bersiap aku dan member aku pergi UiTM dengan menaiki motor..kawan aku yang menunggang..dan aku cuma jadi pembonceng yang setia...


dalam perjalanan pagi  tu suasana masih lagi gelap gelita tetapi kami bersyukur kerana ditemani lampu-lampu jalan walaupun cahayanya agak samar-samar..walaupun awal pagi tetapi jalan Shah Alam tidak kosong dengan kereta dan motor yang lalu lalang....barangkali untuk mengelakkan jammed jadi bertolak masa awal pagi lagi...bagus betol orang Shah Alam...


sepanjang perjalanan masuk UiTM aku dan member aku, nabila bukan nama sebenar cuma mendiamkan diri..melayan perasaan masing-masing...tambah-tambah lagi bila mata masih lagi mengantuk...so, diam jerlaa atas EGO tuh...
ikhsan google
perasaan aku dan nabila tiba-tiba merasa pelik apibila orang dalam kereta mahupun atas motor melihat kami dengan pandangan yang agak pelik..kalau seorang mungkin takde ape-ape tapi kalau dah hampir semua orang kat atas jalan tu tengok pelik jep memang agak cuak laa kan...tapi nabila tetap cool dan meneruskan perjalanan walaupun sebenarnya hati sangat cuak..aku dan nabila masih  diam..tetapi masing-masing sebenarnya tengah berfikir ape yang terjadi sebenarnya...


dalam hati nabila berkata 'entah-entah ada hantu kat belakang aku, sebab tu semua orang tengok pelik jep'...
matanya tertumpu kat cermim sisi EGOnya itu untuk melihat apa yang ada kat belakang...tapi hampa..takde pun hantu seperti yang difikirkan..cuma ada aku dengan muka selenge...nabila terus pecut motornya untuk segera sampai ke UiTM..


setelah sampai kat pintu pagar utama UiTM aku tiba-tiba gatal kepala...aku pun garulah...DEMMMMMMMMMMMMMMM..!! patut lah semua orang pandang kiteorang..aku tak pakai helmet rupanya..takdenya hantu yang nak membonceng bersama aku...nasib baek takde polis mahupun JPJ sepanjang perjalanan..mahu kena saman..


yang hairannya pakguard tak tahan pun aku yang tak pakai helmet nie..tak perasankah dia??yang si nabila lagi satu..berapa ratus kali jenguk belakang tapi masih tak perasan yang aku tak pakai helmet..aku lagi la bongok..takkan tak terasa kepala tu ringan sebab tak pakai helmet..owh..kenapa kami tak perasan semua tu...mungkin tengah mamai kot atau memang ada 'makhluk' tuh kat motor kiteorang.....tettttttttt........


p/s : cite nie memang benar..pengalaman aku dan member aku..

19 comments:

Syazwani Mazlan said...

wow, betul ke?

~nsar~ said...

chesss memnag berhantu la... hahaha..

mysara said...

aik..btul ke ni?

k e y r i said...

erk seramm...

myma said...

hahahha! sudah bertahun baru buat entry ney

isabelle said...

kepala keras xpe la x pakai helmet.hehehe

dj mudd said...

waaaaa....sweet giler criter ain!!

FINA said...

haha, kelakar laa. ingatkan mmg btol2 ada hantu. xD

Imddin Ahmad said...

Bikin suspen je........

ain revival said...

@syazwani mazlan ::

hahaha..betol la..ape plak maen tipu2~

ain revival said...

@~nsar~::
hehhe..hantu helmet~

ain revival said...

@mysara ::
ape y x btolny??

:)

ain revival said...

@keyri ::
errr..xdenya nak seram..

ain revival said...

@myma :: hahha..masih tahun nie la makcik~x expired ag kot~

ain revival said...

@madam is ::
kepala keras tape madam..jangan keras kepala..muahaha

ain revival said...

@dj mudd ::

cess..ad blog jgak naja ek!!
private la plk~

ain revival said...

@fina ::

hehhe..setakat nie blom pena jmpa lg n xnak jumpa lgsg~

ain revival said...

@immdin ahmad :: maaf2..x sngaja~

Aujinz said...

laaa.. apekehal.. keh keh keh