Sunday, May 15, 2011

aku kembali ke zaman sekolah...deja vu??

assalamualaikum.....


hari nie hari pertama aku praktikal..praktikal hari nie membuatkan aku teringat zaman persekolahan aku dulu,,,huhu...seakan-akan sama..


tang mana yang samanya...???


1) sebelom tido mak aku dah membebel suruh iron baju...takut aku bangun lewat esok..nanti kelam kabut nak pergi kat tempat praktikal...sama macam sekolah dulu...mak aku akan bebel kalau aku lambat iron baju..errr..aku tipu..mak aku iron baju aku dulu...:) actually membebel sebab aku tak kemas barang-barang nak pegy sekolah esok...


2) pukul 6:00 pagi da kena kejut oleh mak aku dari tidur...sekolah dulu pun sama jep..mak aku akan kejut pergi mandi n then pergi sekolah...bezanya sekarang, aku pergi mandi n then pergi praktikal...


3) sebelum pergi tempat praktikal, mak dah sediakan sarapan..harinie cekodok jagung bersama air tea...jamah sikit jep..sebab cuak..sori mak...same goes dengan pergi sekolah dulu-dulu..mak akan sediakan sarapan sebelum pergi sekolah...


4) sebelom pergi sekolah dulu mak akan bagi duit poket...sekarang pun bagi lagi wat belanja kat tempat praktikal..hampehhhh..wat malu jepp...


5) cium tangan mak dan ayah before pergi..sama juga dulu-dulu..wajib cium tangan before pergi sekolah...


6) lambai tangan..huhu..akan melambaikan tangan dengan aktifnya....dulu, kini dan selama-lamanya...


7) dulu balik sekolah, mak akan tanya..'macamana belaja hari nie??best tak sekolah ?'..hari nie mak tanya...'macamana praktikal hari nie? best tak?'....


8) malam sikit mak tanya ' takde kerja ke yang bos bagi, kalau ada buat-buatlah...tak payah layan sangat FB tu..' kalau dulu mak mesti tanya 'takde kerja sekolah ke hari nie, kalau ada buatlah...tak payah dup maen anak patung tuh sangat.."


dan esok peristiwa tu akan berulang.............


dah lama aku tak rasa macam nie..last masa sekolah rendah..darjah 6..maklumlah aku dari tingkatan 1 dah tinggal kat hostel..lepas tu matrikulasi..dan sekarang UiTM...tak sangka sekarang masih berkesempatan lagi nak mengulangi perbuatan dulu-dulu..:)


HOOREYYY...hoy hoy.....


sekolah dulu...:)





8 comments:

titiNYET said...

ahah :) btw, gudluck sayang !

isabelle said...

slmt menimba ilmu.
bwk timba pegi LI tu tau

sarahisahak said...

hahahahahhaa..
tul tu..
rasa cam blk ke zaman sekolah blk..
yg pling best ader b'fast n duit blanje.. hahhaa..

HaNa Hani said...

gud luck practical dear
rindu zmn sekolah gak
^_^

ain revival said...

@nyetnyet ::

hehe..thanks dear!!

ain revival said...

@madam is ::

baek madam ...

t beli timba besar nnt byk ilmu akn dpt...:)

ain revival said...

@sarahisahak ::

heheh..taw xpe..
tiap2 pagi kot bagi duit...nmpak sgt papa..

nseb la praktikal kat umah kan~

ain revival said...

@hana hani ::

thanks yep!