Wednesday, July 6, 2011

puasa

Suatu malam yang indah..



Aku : Puasa dah dekat ni mak. Nanti nak buat kuih raya. 

Emak : Nanti kita buat.

Aku : Baju raya pun belum beli lagi. Tak sempat dah nak jahit. Beli yang dah siap jer la nanti.

Emak : Nanti kita pergi beli.

Aku : Mak, taknak tukar langsir baru, cat rumah ke?

Emak : Banyak bebeno la ko. Nak itu, nak ini. Puasa belum habis ganti lagi. Puasa ganti biar habis dulu. Baru boleh nak itu nak ini..ishhhh. Bla bla bla..

Aku : Erkkkk (tersengih-sengih..malu)



Kepada sesiapa yang BELUM habis ganti puasa. Sila ganti cepat. Bukan perempuan sahaja. Lelaki pun ada jugak yang perlu ganti puasa. Tetttttttttttttttttt !

ihsan google

42 comments:

muhamad hanif said...

aku pose penuh..




AHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAA

Abu Huzaifah said...

hoho.. puasa belum ganti lagi... hehe

tieykah said...

puasa ganti belom abes

T_T

ain revival said...

@hanif ::

tipu la ko!

haha

ain revival said...

@abu :

y ni pristiwa 2 thn lpas la..HAHA

ain revival said...

@tieykah ::

kita sama T.T

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

meh ler kita puasa ganti dan puasa sunat yer...

adan said...

berada di bulan syaban tapi hati lebih kepada ramadhan.. ^___^

puasa penuh der....!

lilypelangi said...

tak sabar nyer.................!



da nak masuk bulan puasa da . huhu

ain revival said...

@C.M.A ::

heheh..jom2~

ain revival said...

@adan :

hehe..puasa dah dekat kan..

err..ye la..penuh~

ain revival said...

@lily : taw xpe..cepatkan~

Mohd Yusuf said...

mcm tahu2 je....ha3...

zie_ira said...

yey,,tak sabar nak puasa, tapi ira pon ade beberapa hari tak habis ganti lagi,,uuu,,,=='

INI KISAH MISU2 DAN SI GEDEK

DOORGIFT comel sesuai tuk majlis istimewa anda,,^_^

zie_ira said...

yey,, tak sabar nak puasa,, tapi ira pon ade beberapa hari tak berganti,uuu,,=='

INI KISAH MISU2 DAN SI GEDEK

DOORGIFT comel sesuai tuk majlis istimewa anda,,^_^

deeya said...

huaaaarrggh !! ade balance lagi 4 hari tak ganti pose .

amir aizat said...

cepat2 ganti pose,hehe

Rs Ida said...

yes! baru sudah ganti puasa..tinggal bayar fidyah puasa untuk puasa2 yang tak sempat diganti..adoi...

beLLa said...

err. aku pose penuh gak. ahaks~

Green Apple said...

tak sampai sebulan lagi... nak masuk ramadhan...
kejap sangat masa berlalu....

peep said...

x sabo nyer ya ALLAH nk sampai ke bulan ramadhan...

apik pehe said...

hehhee..cepat pi ganti la ain

Cik Ungu Kamila said...

sekejap je dah nak puasa kan ? nanti nak rayeee dahh ! yeaaaaaay ! :)

HaNa Hani said...

hahaha
demandnye tuan belog neyh
sekbek dah ganti pose sampai beh
^_^

WZulhilmi said...

lagi sebulan je nak puasa. cepat tul masa berlalu. Aahh I can't wait for Bazar Ramadhan. lol.

kiera'sakura said...

hihihi.. pose dah abih ganti boleh la claim sume tue ngn mama nanti.. weeeeee~~ :D

d_LA said...

hehehe..kene ganti cepat2 tu ain^^

Mah@mahu said...

hehehe terkena aku.. jap nak kira berapa hari lagi tinggal wakakak..

Lieyda said...

2 ari lagi 2 ari lagi kna ganti. mgu ni dah puasa sepanjang mgu. penatnye

Far8 budak baik said...

aku dah habis dah ganti..
cool je..mmg tak boleh
nak macam2 dahh..
hahahaha =p=p

Shamsuddin Amin said...

cepat la ganti...
dh nak puase ni...
kang double plak....^^

~eZmALiZa~ said...

kite dah abes ganti puasa dahhhh,,,,hehehee =))) alhamdulillah... =)))

Aujinz said...

hahahha.. sori.. puasa saya penuh.. :P

alif haris said...

haha .. raya jgn membazir :)
mane yg boleh digunakn lgi guna je :)

btw selmat mengganti puasa :)

Aisyah Aina said...

tak sabar nak raya :D

Faraa Eiman's said...

ewahh , cptnye wish !
haha

yeahh , selamat bpuasa cik ain xD

hamzah ian said...

udah nk pose dah..

ABU said...

selamat berpuasa kepada kaum hawa..hehehe

Nour Akmal said...

huhu..ni kes tak sbr nak raya lh ni kan..=p

SheyPull said...

p GANTI puase lu....:)



JOM singgah blog saya nak...BERSIH kew?

aleen aiden said...

hahah,mcm budak kecik!

deeya said...

nak tempah kuih raya !! ^__^