Wednesday, July 27, 2011

aku suka lelaki itu

assalamualaikum..

Aku jatuh cinta. Jatuh cinta dengan suara lunak itu. Jatuh cinta dengan alunan yang berkumandang pada setiap pagi. Indahnya alunan yang didendangkan oleh lelaki berbaju putih. Berpakaian serba putih semuanya. Ada yang baru menuju ke masjid. Ada juga yang berlari-lari sambil memegang kitab Al-Quran kalam Allah. Ada yang tersenyum melihatku. Dan aku sentiasa membalas senyuman itu.

Tepat pukul 11.00 pagi pada setiap hari lelaki berbaju putih itu akan datang ke arahku. Sukanya aku. Ada masanya kami akan berbual panjang. Bercerita itu dan ini. Tak kering gusi aku dibuatnya. Ada jer cerita lelaki berbaju putih itu yang buat aku ketawa. Hilang seketika keresahan hati ini.

Kadang-kadang lelaki berbaju putih itu marah kepadaku sebab tak bagi apa yang diinginkan. Iyerlah. Minta apa yang tak patut diminta. Memanglah aku tak bagi. Tapi aku tetap suka lelaki itu. Eleh, kejap jer pun marahnya. Nanti dia akan datang lagi kepadaku.

Bukan senang aku nak suka dekat orang nie. Tapi dengan mereka senang jer aku nak suka. Tengok muka suci bersih semuanya.

Lelaki yang berbaju putih itu ada kalanya suka mengusikku. 

" Saya nak ngorat awak boleh ?"

Dan aku,

" Of course lah boleh, saya masih single lagi tau"

Mereka ketawa lalu pergi meninggalkan aku meneruskan kerja-kerja aku sebagai KERANI di SEKOLAH TAHFIZ TARBIAH DINIAH, Tumpat, Kelantan.

Tak lama lagi aku akan meninggalkan mereka yang berbaju putih itu. Errrr. Berjubah putih lebih sesuai rasanya. Mereka adalah pelajar tahfiz sebenarnya. Sedihnya hati meninggalkan mereka yang kuanggap seperti adik-adikku sendiri.

7 comments:

kaizen said...

eh?? single lg eh?? ade borang nk kne isi ker?? hahahaha

kirim salam kat adik2 awk tu yer...

latest entry WW : Salah Siapa?? & Urban-or-Disaster

umUMRA said...

so sweet..seb bek adik2..hehe..lau abang2 leh dah tu ain wat calon..heee~

tieykah said...

hari ni last aku kerja.

T__T

Aleen Aiden said...

wow!single.kalau lah kite berlawanan jantina...keh3

Raji and Yeen said...

ak sker giler tgk bdak2 tahfiz .. muka dyeowg bersih jer...tenang jer mata memandang ..

semutsengal said...

woahhhaaa,

single mingle gituu...


=)

cik azeya said...

fewit, nak ngorat! ekeke