Monday, October 24, 2011

rindu

assalamualaikum...

kadang-kadang bila jiwa kacau perasaan jadi haru biru. mulalah nak teringat kepada benda yang tidak sepatutnya. contohnya sang arnab dekat kampung, pokok durian dekat dusun dan sebagainya.

tapi rindu kepada perkara sebegitu tidaklah seteruk mana jika nak dibandingkan dengan rindu terhadap orang yang tersayang. tiba-tiba malam yang hening ni aku rindu dengan skandal2 lama aku. entahlaa. aku pun tak tahu kenapa. rindu dengan mamat moto besar- halim, dengan si kacak-awal, budak sabah yang bercermin mata dan beberapa orang lagi lelaki. di sini aku bukannya nak tunjuk yang aku sangat hot! bukan sama sekali kerana cerita tersebut adalah rekaan semata-mata. aku takde skandal bagai okeh. *aku budak baek*

perasaan rindu tiba-tiba menyengat sanubari aku tatkala melihat housemate aku yang sangat gembira selepas tiga hari pulang ke kampung halaman. jeles siot. nasib baik dia tapaukan sekali sotong goreng bersama-sama ikan dan jugak tempoyak. *sempat aku ratah walaupun hati berbengkak*

betullah elbert einstein cakap kalau jiwa kacau hati mudah tersentuh. tiba-tiba aku terasa mahu pulang ke kampung halaman terchenta. rindu dekat mak. rindu dekat ayah. rindu dekat abang. rindu jugak dekat kakak. untuk pengetahuan kalian. aku menulis entri ini dengan perasaan sebak di dada. hati aku menangis. jiwa meronta-ronta. jiwa berkocak.*ok ! hiperbola kau dah terlebih sudah ain*

tak sabar nak balik raya haji nie..rindu !

anak sedara aku. comel macam aku :D


6 comments:

umUMRA said...

Siyes org pun sama...bergembira di sini..tp hanya sekadar menutup kerinduan pd mereka..:(

isabelle said...

yg dekat2 sini, x rindu ekkk?

aleen aiden said...

wow,ramainye skandal kau.pass kat akulah barang sorang dua.keh3

aryl said...

tak sangka albert einstein pandai cakap melayu =)

Fara E's said...

comelll weyhhh

yan_n.i.m said...

makk aihh elbert einstein ckp melayu ler. keh keh keh