Friday, February 10, 2012

forever alone ?


Putus cinta. Itu lumrah orang bercinta. Aku pun pernah putus cinta. Walaupun sekali. Cinta budak-budak katakan. Masih mentah. Orang bercinta kita pun nak turut sama. Walhal takde rasa cinta pun. Aiyak. Bodoh gila bila teringat zaman jepun dulu. Takpela, itu semua perkara yang da lepas. Apa yang buruk kita jadikan pengajaran.

Sekarang, im still alone. Forever alone? Of course not! Aku nak kahwin la giler. Tapi belum ada calon yang sesuai lagi untuk penuhi sudut aku yang satu ni. Bukan terlalu memilih cuma berhati-hati.

Hati-hati untuk mendapatkan yang terbaik. Terbaik dalam maksud boleh menjadi pemimpin yang baik. Yang boleh membimbing ke syurga Allah. Tipulah kalau aku kata taknak yang berduit, taknak yang berkerjaya. Tapi tak perlulah sampai duit yang berkepuk-kepuk banyaknya, cukuplah sekadar bersederhana dalam segala hal. Cukup pakai, makan, minum dan ada sedikit pada masa kecemasan.

Gemersik Kalbu, Vanila Coklat, Bicara Hati. Itu semua cerita. Cerita yang kita angankan untuk menjadi seperti itu. Tapi itu sekadar cerita. Kisah kita adalah kisah kita. Kita yang bakal mencorakkannya sendiri.

So, kepada yanag putus cinta, jangan dup frust sangat. Mungkin dia bukan yang terbaik untuk kita. Sentiasalah meminta kepadaNya supaya ketemukan kita dengan orang yang terbaik. Amin.

We are not forever alone. Because Allah always with us :)



4 comments:

k_Own said...

sabar dan sabar.

belum masa, sampai masa nanti pasti indah indah saja. percaya lahh..

cinta ilahi tetap yang pertama..

chemay said...

takpeee.
nanti kahwin jugak kalau ada jodoh.
heee
:)

dayah SnoW Heuka said...

err.. ain kite cam same jek.. berangan na jadi cam vanilla coklat ahaha.. ape2 yup kite kene hati2.. :) jaga hati kite tros dari rasa sakit and sakit hati n buat keje y sia2 ^^ smile!! :)

Anonymous said...

Right here is the right website for anybody who hopes to find out
about this topic. You realize a whole lot its almost tough to argue with you (not that I actually will need to…HaHa).
You definitely put a new spin on a subject that's been written about for ages. Wonderful stuff, just wonderful!

Also visit my web blog sonography schools in nj