Friday, February 10, 2012

suka tapi malu



"aku sebenarnya suka kat dia. tapi aku malu. macamana ni? serba tak kena dibuatnya. mandi tak basah. malam-malam asyik teringat jer kat dia. perlukah aku bagitahu? tapi...tapi..konfius lah!"

situasi ini selalunya terjadi kepada kaum spesis aku. I mean kaum hawa lah. mungkin wanita mempunyai rasa malu yang menebal dalam diri sehinggakan tidak dapat nak meluahkan perasaan kepada orang yang disukai.lalu membiarkan semua perasaan ini hilang ditelan dek masa.

melalui kajian aku sebagai ahli psikologi yang tak mempunyai certificate apa-apa, 99% wanita takut untuk meluahkan perasaan disebabkan takut DIREJECT! yes, ini fakta bukan auta. ini bukan disebabkan ego terlampau tetapi memikirkn maruah diri kerana diri seorang perempuan.

wanita dilahirkan dengan sifat yang malu dalam diri. sukar untuk mengungkapkan soal hati dan perasaan pada seseorang lelaki yang disukainya.biasanya perempuan spesie nie dianggap kuno bagi perempuan yang urban. kononnya tak ada lagi istilah perigi mencari timba pada zaman nasi goreng biasa dijua 7 hengget sepinggan..

pendapat aku menyatakan bahawa wanita sekarang tidak seharus nya malu dalam meluahkan perasaan. bak kata ustaz azhar populasi lelaki dengan perempuan adalah bersamaan 1 lelaki : 7 perempuan (betulkan kalau aku salah). kalau benarlah, owh bayangkan. betapa desperate nya kaum wanita untuk mencari calon suami.. siapa yang tak mahu kahwin woit.

hehe. itu adalah pendapat aku. tapi wanitakan terkenal dengan sifat malunya. so, no wonderlah diorang simpan dalam hati jer perasaan itu.  lagipun pentingkan dalam menjaga maruah diri. ni jumpa lelaki sikit dah cakap 'saya suka awak', 'saya dah mula sayang kat awak', ' im falling in love with you' dan sebagainya. berkenan kat lelaki lain pulak cakap macam tu jugak. ini bukan tak malu, tapi gedik!

so,  berpada-padalah kita. buatlah apa yang rasa baik untuk diri sendiri,

p/s : aku pun rasa malu nak luahkan. haha


8 comments:

syahirooAhmad said...

ain, mereka tu terlalu malu.. kasi tahu je.. aku yang single ni masih tercari2.. (iklan) hahahha..

semutsengal said...

alah,

reject tak reject belakang cerita, yg penting dia cuba kan ?

Mek Onie said...

being a woman must be brave ! brave every ur feelin' ... can or can't?

sofia said...

Is meeee..:(

Anonymous said...

Memang itu yg terjadi kepadaku.. Hahaha... Lama pendam smpai 1 thun

Unknown said...

Satu tahun x lama...nie dah 30 tahun pendam. Terjumpa balik, masing2 dah ada kehidupan sendiri. 30 tahun berlalu baru tahu yg dia pun dulu sukat kat kita...masing2 malu nak lyshkan. Nak kata apa lagi...jodoh kami memang tiada utk untuk berkongsi sebuah kehidupan. Cuma berkongsi rasa yg sama.Doa yg terbaik utk dia. Smuga dia berbahagia selalu. Simpan rasa suka tu hingga akhir hayat.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
lisa poker said...

Hai Teman ..., kami dari Agen poker terbaik dan agen poker terpercaya ingin mengajak kamu bergabung di DNAPOKER.

jackpot dan withdraw selalu menantikan kalian guys.Dengan modal yang sangat terjangkau sudah dapat bermain di semua permainan ^_^
♠ Ceme
♣ Poker
♥ Capsa
♦ DominoQQ
♠ Omaha
♣ Super Ten

Adapun bonus-bonus yang kami berikan untuk para pecinta poker Indonesia
♠ Bonus New Member 20% max bonus Rp 300.000,-
♣ Bonus setiap Deposit 5% max bonus Rp 100.000,-
♥ Bonus Cashback rollingan 0,3%
♦ Bonus Refferal 15% ( Seumur Hidup )

♠ Minimal Deposit Rp 10.000,-
♥ Minimal Withdrawal Rp 30.000,-

So tunggu apa lagi segera daftar agen poker terbaik dan agen poker terpercaya ---->>> DNAPOKER

Untuk info lebih lanjut dapat Hubungi Livechat kami Atau :
WA : +8558692773
BBM : E33FF559
Wechat : DNAPOKER

link alternatif kami :
www.dnawin.net
www.dnawin.co