Friday, August 5, 2011

pe'ngutuk' tegar bulan Ramadhan

Hari pertama puasa     Menu : Kari ayam

Mak : Dah sedap dah nie. Lenkali boleh la masak lagi.

Abang : Tawar la. Tak sedap langsung. Dah la kuah tu cair. Bla bla bla....


Hari kedua puasa        Menu : Ikan bawal masam manis

Mak : Dah ok dah. Sedap mak makan.

Abang : Tak ada pun rasa masam dan manis tuh. Tak selera nak makan. Bla bla bla..


Hari ketiga puasa       Menu : Cendawan goreng

Mak :  Ada hiasan lagi kat atas. Pandai anak mak.

Abang : Buat apa membazir letak cili bagai atas tuh. Bukan makan pun. Cendawan keras macam cawan ! Bla bla bla...


Tapi selalunya orang yang suka kutuklah makan banyak dan tolong menghabiskan masakan tuh. Hampehh betul. 

!Selamat berpuasa kawan-kawan!


46 comments:

Siti Nadzirah Zakariah said...

haha. sangat comel. dia bagi semangat cara pelik sikit tu.

sara zainol said...

selalunye mmg mcm tu la.. kt umh sara pon sama.. tp bkn abg la.. coz sara xda abg.. hehe ayah sara yg selalu komen.. :)

cik pha said...

diorang saje2 kutuk jer..padehal sedap hee

tieykah said...

hari tu aku masak bawal masam manis,abang aku terkeluar cakap tak sedap.

lepas tu die pujuk balik,cakap bukan tak sedap,tapi sebab die tak makan

HEHEH.ceit punya abang

Nadia GhazaLi said...

adik I selalu macam tu, semua I masak pun dia kutuk. tapi tambah nasik berpinggan pinggan. saja nak menyakitkan hati. padahal xkisah pun. kan dia yang malu sebab dia yang makan banyak

Rtp Farra Arisha said...

taktik yg menarik. padahal nak suruh mak masak sedap2 tiap2 hari!! ;)

aleen aiden said...

memang gitulah slalunye.nak mengaku sedap memang xdapatlah.hu3

nur atiqah wahida said...

betol tu!memang camtu selalunyer!
kalao kiter,adek kiter selalu komen..tp dia paling bnyak mkan :)

ain revival said...

@nadzirah :

hahah.dy bg semangat mmg len ckit kot~

ain revival said...

@sara

hehe..ayah ain x penah komen pun..sedap ke x dy mkn jep..kui3~

ain revival said...

@cik pha

hehhe..mintak2 lah sedap..ehhehe

ain revival said...

@tieykah

untunglaa abg pujuk balik..abang aku xde ny..makin perli lg ade laa..sabar jer la..haha

ain revival said...

@nadia :

biaselah kan " akukan abang "hehe

tp tapelah..dah biasa da~

ain revival said...

@RTP Farra

huhu..yer kot..

ain revival said...

@aleen

takpe laa..0ne fine day, dy akn mengaku jugak~hahah

ain revival said...

@aleen

takpe laa..0ne fine day, dy akn mengaku jugak~hahah

ain revival said...

@atiqah

hahah..nseb baek xde adik.kurang ckit pengomen kat dlm umah~

Xavi De said...

saje nak mencabar kewibawaan kamu dalam memasak...hehe

ain revival said...

@Xavi De

hhaha..mungkin la kot :)

Afiq Din said...

die kutuk sbb nk naikkan smgt masak lgi sedap

Wani said...

mak puji, abang kemain !
haha

Lieyda said...

haha. mmg selalu mcm tu la.ckp je xsdap tp last2 dia yang habeskan. huhu

krole said...

huhuhu sebab abang tu jeles..ngeee..

Miz Novexx said...

ekceli kan, kat mulut je dia cakap x sedap tapi dalam hati.... sedapnya, kan kan??? sbb tu boleh habis sampai licin pinggan ;)

Far8 budak baik said...

ain..abg kau nk cakap sedap
kau masak tu..cume dy tak
tahu cam ner nak sampai kan kat kau..
hahahahahahaha...cewahhh
memandai je aku...
boleh wat isteri dah kau ain..
haha =p

muhamad hanif said...

HAHAHAHAHA,


lelaki memang jujur ok !



lallalalalal =)

ain revival said...

@afiq

harapnya gitulah~

ain revival said...

@wani

hahha..mak sentiasa puji..tapi ikhlas tuh..lalala~

ain revival said...

@lieyda

hahha..tu laa.nak tipu pn agak2 laa..kui3~

ain revival said...

@krole

hahha..raseny mmg camtuh~

ain revival said...

@miz :

hahhaha..dy tuh mmg suka spoil mood orang :)

ain revival said...

@far8

mesti ko camtu jgak eh? sbb tu ko taw.hehhe

halamakk! aku muda lg laa..belaja pn x habes.tak terfikir lg nak kawen2..hehe

ain revival said...

@hanif

tak2..dalam kes nie abang ak y tipu..hahha~

*cik madu* said...

waaa.. rajin masak ek.. ley wat adik ipar ni.. hahaha~

Aisyah Aina said...

haha..tau takpe...cakap je lebih tapi masuk mulut jugak makanan tu :D

umialya said...

sbnrnya sedap tp sengaja nak usik

i am S!L4H.. said...

luar je ckp gitu. dalam? haha

Abu Huzaifah said...

hehe... bgus lah dia masak... bantu mak... :)

apik pehe said...

hahaha..nanti apik lak nak try makan

umUMRA said...

waaa..pandainya ain masak..hihi..Abang tu dia nak puji tp segan..hikhik

umUMRA said...

waaa..pandainya ain masak..hihi..Abang tu dia nak puji tp segan..hikhik

kiera'sakura said...

setuju!!! yg byk komen tue la yg byk mkn pown... hihihi

asfira aminuddin said...

i setuju sgt! abang i pun complain bnyak tapi tetap makan bnyak jugak. abang-abang ni mmg suka complain kot. haha

alif haris said...

hahha aku kan abang :D

Cikya said...

aisey Ain..
selalu masak takde orang kutuk sangat, tapi diri sendiri kutuk..
kenapa asyik rasa masakan sendiri tak sodapp?? T__T

Asakura said...

itu cara abg memuji kot...hahaha