Friday, December 23, 2011

menjelang final exam..

assalamualaikum...

perasankah korang masa sekarang bergerak sebegitu pantas. tup tup dah nak akhir semester (bagi IPTA serta yang sewaktu dengannya). semakin tiba masa nak grad semakin cepat rasa masa berlalu. hmmm. sayu.

dan sekarang tibalah time paling digeruni oleh student seperti aku. FINAL EXAM! degeruni sebab pertamanya adalah dengan carry mark yang cinonet. so, kena struggle lebih untuk final exam sampai lebam bijik mata dan muntah kedarah mengadap buku. kedua, sebab subjek memang giler giler killer nak nak subjek yang soklannya penuh dengan auta. I mean soalannya banyak yang 'tricky'. aku ni jenis yang malas berfikir ni. so, tak suka soklan yang trick nie. tapi kalau soalan yang straight to the point pun tak boleh jawab gak sebab tak baca. lagi sadis.

satu fenomena yang aku boleh lihat sepanjang berada di UiTM Shah Alam ni ialah ramai student akan berkumpul di restoran makanan segera untuk study secara berjemaah.antaranya KFC Seksyen 7 dan McD seksyen 2. kalau korang pergi kat situ time study week memang akan nampak bahawasanya bebudak UiTM memang rajin study semuanya. kalau korang nak makan memang kena pergi awal-awal la sebab pelajar-pelajar ni  akan mula memenuhi meja-meja kepsi dan mekdi terutamanya waktu malam. mereka memang akan stay lama kat restoran segera  untuk study. melalui pemikiran aku, aku rasa pelajar tersebut suka study kat Kepsi o mekdi adalah disebabkan oleh beberapa faktor;

1. sambil study sambil makan. bila makanan habis, senang nak beli.
2. ventilation yang bagus. ada aircond. 
3. dapat minuman free. jimat. contohnya kalau mekdi dapat refill air seberapa juta kali. tokeh kepsi kompem tak marah punya cuma jeling-jeling mata sikit jep.
4. nak usha aweks hot ataupun lelaki gantang. kiranya 2 dalam 1 laa. sambil menyelam minum air.
5. otak lebih senang nak serap ilmu dengan tengok ayam spicy mekdi..
6. shah alam memang takde tempat yang sesuai untuk study group selain Library yang pagi-pagi buta lagi dah penuh oleh manusia yang dahagakan ilmu.
7. hmmm. ada lagi ke? listkan ek.

tapi nak study mana-mana pun boleh. asalkan dapat serap apa yang dibaca. bagi aku lebih suka study dekat rumah. senang nak tido kalau penat study. haha.

tapi sekarang baru study week. niat nak study tu membuak-buak..tapi.......


hmmm. teknologi membantutkan niat untuk ulangkaji. ye dop?

p/s : jom studi mekdi malam ni? hehe


1 comment:

model baju korea said...

artikel tulisan yang baik,,nice post slam kenal